Tuesday, June 23, 2009

semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki~


entri ini sepatutnya lebih sesuai kalau aku pos hari ahad kelmarin.sebab?HARI BAPA.kenapa?sebab tiada saluran tenet.faham-faham suda.hari bapa,em...tiada apa yang terjadi.hari minggu,bangkit telat,bangun,duduk,siaran dikaca tv;jalan-jalan cari makan,melodi,nona.mandi,keluar.bosan.ya amat bosan menjalani rutin harian sebegitu.tidak seperti hari ibu.walau tak ku sambutnya;jumpa mak,ucap selamat,bagi kado.tapi,dikejauhan ini aku hanya mampu telpon,tanya khabar dan ucap selamat.tak lupa juga,ku nyanyikan lagu hari ibu untuk mak tersayang.tapi kenapa HARI BAPA ni seolah-olah tiada @ lebih afdal ku katakan kurang sambutannya berbanding hari ibu?apakah kerana perkatan 'IBU' itself yang menunjukkan segala-galanya?
IBU JARI...
IBU NEGARA...
IBU NEGERI...
IBU SIRAP(ala,macam kordial tu la)
ala'MAK'...
tapi ada ke orang sebut ala'PAK'?
tak tau la kalau kamu diluar sana menyebut begitu.
em,walau apa pun yang disebut atau yang disambut,BAPA AYAH PAPA DADDY BABA ABAH...he is the only and my only BIG BOSS u know.because my mother is my LEADER.not only me,but US.untuk kami sekeluarga.
SYAFII BIN RASIM,yang dilahirkan di kepulauan riau bengkalis(pekan baru)INDONESIA.dia yang ku panggil 'bapak' hero yang sebenar.sepanjang hayat aku 20 tahun ni,bapak lah insan yang penuh tanggungjawab membesarkan kami dengan memastikan segalanya tersedia rapi buat kami.bapak berhijrah ke malaysia dah berpuluh tahun.setelah mengahwini mak.walau kadang-kala ada masanya kami mengalami masalah kewangan tapi bapak tak putus asa berusaha mendapatkan kemudahan untuk kami.memang seorang insan yang tak kenal erti putus asa,penat lelah.hidupnya ku kira memang penuh dugaan dan cabaran.penghijrahan bapak(bersama mak) ke malaysia merupakan pengorbanan yang besar demi memperbaiki kehidupan dan membina kehidupan yang lebih baik.bapak terpaksa berjauhan dengan mak embah(nenek aku) dan keluarganya(adik-beradik bapak di indonesia) dan mengambil keputusan berhijrah ke sini.
kini,kami semakin dewasa.dibesarkan bapak(juga mak) dengan didikan,kasih sayang dan penuh ketegasan.ya,itu yang utama.TEGAS.bapak memang tegas.walau kami tak punya wang bertimbun,walau kami tak kaya seperti NAJIB,tak punya kuasa sepertinya.tapi...kami punya SYAFII RASIM.hero kami.terima kasih bapak...
HAPPY FATHERS DAY...


:)

1 comment:

pasirbiru said...

ko jd follower ak..
sng jew..