Sunday, December 27, 2009

kecelakaan.

assalamualaikum,


sekembalinya dari kampung halaman,terasa la sikit release.mmg selalu mcm tu,konon-konon mcm kucing.
pergi jalan jauh-jauh,balik rumah tuan mandikan bagi makan segala.terasa mcm pegi spa.
yg aku,dari kota pulang desa.terasa segala onar yg secara lahiriah nya sengaja / tak dilakukan yg bersarang rasa terurai mcm tu je.
lega aku rasa,
asal kaki jejak ke kampung.
nyaman aku rasa,walau udara kampung dah tak mcm dulu.
tercemar dek 'kemajuan' segala.
ah,peduli.
yg penting aku dapat peluk cium salam erat mak dan bapak.

...............................

entah la,
tadi pun dlm perjalanan balik sini(kl/shah alam/damansara..ah mane2 je) rasa serba tak kena.
mcm-mcm aku fikir,
TERPALING penting aku risau pasal BAS EKSPRES DUA TINGKAT yg aku naik ni.
terbayang-bayang ahli keluarga mangsa nahas lebuhraya.
if i were in their shoes...ya rabbi..
sesungguhnya ENGKAU YANG MAHA BERKUASA DAN BERKEHENDAK.

................................

venue : mcD cineleisure(sambil tunggu ben).
time : beberapa sebelum waktu tayangan(rushing.tp,sgt lapar).


aku : serious weh,dlm bas td ak xle tdo.ak pn xtau npa.lgpn ak t'igt sani ekspres tu la..ish!

ery : ah,ko ni dh la tu..


beberapa saat kemudian....ben pun sampai ;


ben : haa,see.ak dh ckp,dia xabs2 psl sani ekspres tu..



ben & ery pandang aku.dgn muka kebulur selamba kebayan aku continue melahap.
kemudian hati berdialog sendiri ;

'em,klu nk jadi kt mna-mna pn boleh.tak kira nek pape pn.mintak jauh'...


..............................


sepantas petir kami bertiga ke hall 6 cathay cineplex.
sah-sah movie dah mula.
ah,ben & ery dpt tiket free ada mereka kisah.
aku yg kisah,sbb kena beli tiket.
haha.
lantaklah.

yeahhh...they are damnly cute!
oh,alvin and the chipmunk..chippets.
rasa mcm nak beli sugar-glider pulak.




*semoga roh mereka dilimpahi rahmat & ditempatkan dikalangan yg beriman,
AMIN..AL-FATIHAH..

No comments: